måndag 16 december 2013

..mot helsingborg marathon 2014 del 1..

Ett sjuhelsikes spinningpass,55 minuter mjölksyra,,ingen mätning av puls idag,då jag väntar på den nya pulsklockan Garmin FR 620 HR.Ryggen tycker väl fortfarande inte om att jag tränar,men jag kämpar envetet vidare,har ju lika ont när jag inte kör skiten ur mig.Mitt mål för maran är satt till 4 timmar 30 minuter,,knappa timmen snabbare än i Stockholm förra året.Ska också försöka komma ner till min målvikt,som är satt till 95 kilo,vilket är dryga 10 kilo mindre än vad jag väger idag.Det kommer bli oerhört mycket statistik på den här bloggen,men jag kommer också skriva om hur kroppen och knoppen reagerar på min träning.Bra musik och inspirerande instruktörer är a och o för ett lyckat spinningpass.Precis det som Linn på Actic i Kungsbacka bjuder på.Timmen rasar iväg med en faslig fart och det blir en mindre pöl av svett under spinningcykeln.Kroppen svarade väldigt bra på dagens ansträngning.I morgon kör jag Power,styrka för hela kroppen,med lite skivstång,hantlar,viktplattor m.m..Får la bli en bild också..från igår då Hanhals och Kungälv drabbade samman i Kungsbacka ishall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar